Mi mindenképp javasoljuk, hogy ha valaki rászánja magát cége arculatának megújítására, akkor inkább teljes arculattervezést végezzünk. Ennek számos oka van. A leglényegesebb talán az, hogy egy forrásból készül el minden olyan anyag, amire szüksége lehet egy vállalkozásnak, ezért koherens lesz. Egy céges arculat tartalmazhat bármilyen olyan elemet, amit egy vállalkozás aktívan használ, és brandépítés szempontjából is fontos lehet: névjegykártyák, levélpapírok, közösségi média anyagok, mappák – egyszóval bármi, amin megjelenhet a cég logója.
Legnagyobb érvünk a teljes arculat tervezése mellett az, hogy minden esetben arculati kézikönyvet is készítünk a munka befejeztével. Ebben pontosan meghatározunk minden elemet (logó felhasználása, színek, tipográfia, cég általános leírása, stb.), amelyek alapján bármilyen kreatív szakember adott esetben tovább tudja fejleszteni az arculatot, további elemekkel tudja bővíteni azt.
Sajnos a jelenlegi gyakorlat azt mutatja, hogy az arculati kézikönyv nélkül nem lehet komoly és egységes arculatot létrehozni, illetve a későbbiekben „el fog kallódni”.